Tuesday, August 02, 2005

Studies Show Green Tea May Prevent Cancer

The American Institute for Cancer Research has come out with a statement that drinking just a few cups of green tea daily can help prevent tumors. The key is mainly a catechin in green tea called EGCG. This is particularly prevalent in green tea and not so much in other forms of tea. VOA News - Studies Show Green Tea May Prevent Cancer

Green Tea Craze Hits East Texas

Hey, we take green tea every day but this is too much! Apparently green tea flavored drinks are all the rage in East Texas! From Smoothie King to Starbucks: Gotta have a green tea! KLTV 7 Tyler-Longview-Jacksonville, TX: Green Tea Craze Hits East Texas

Monday, August 01, 2005

Green tea boosts endurance

Scientists from the Biological Sciences Lab of Kao Corporation in Japan have reported that green tea extract can boost physical endurance. They stated that regular green tea usage, whether in pill or as a drink, boosted endurance in mice by 8-24%.

They commented that a single dose of green tea extract didn't affect performance. Performance was only improved though long term ingestion.

We believe that that overall benefits of green tea on the cardiovascular system as well as its anti-oxidant activities are likely the reason for the endurance improvement.

Related product.